اخبار

طراح اصلی رابط کاربری موبایل هوآوی از این شرکت جدا شد



در ماه اکتبر 2015 هوآوی طراح سابق اپل را به استخدام خود درآورد؛ «ابیگل برودی» (Abigail Brody) که مسئول طراحی رابط کاربری آیفون و دیگر محصولات این شرکت بود، موظف شد تا پوسته EMUI موبایل های اندرویدی کمپانی چینی را متحول سازد. حال خبر می رسد ظرف کمتر از دو سال، برودی از هوآوی جدا شده است. 

طبق اطلاعاتی که از طریق پایگاه The Information منتشر شده، برودی هوآوی را به دلایل شخصی ترک کرده است. هوآوی در زمان استخدام او در سال 2015 اعلام کرد برودی به تکمیل رابط کاربری آنها کمک می کند تا بتوانند در سطح جهان به رقابت بپردازند. او همچنین وظیفه کاهش شباهت این اینترفس با UI اپل را بر عهده داشت.



ظاهراً اختلاف نظر با مدیران ارشد، دلیل اصلی جدایی برودی از هوآوی است

برودی در مصاحبه سال 2016 خود اعلام کرد موبایل های هوآوی سیستم عاملی کامل، جامع، روح انگیز، با احساس و دلپذیر را در اختیار ذهن و روح کاربر قرار می دهند. با این حال منابع مطلع از موضوع می گویند همکاری با شرکت چینی نتیجه خوبی در پی نداشته؛ اکثر ایده های برودی برای تغییر EMUI مورد تأیید مقامات شرکت قرار نمی گرفت و بُعد مسافت بین محل اقامت او در سان فرانسیسکو و مقر اصلی هوآوی در شنژن چین نیز هماهنگی کارها را بسیار دشوار می ساخت.

گفتنیست هوآوی در سال 2016 نسخه پنجم رابط کاربری خود را به نام EMUI 5.0 منتشر ساخت، اما نمی دانیم برودی چه نقشی در توسعه آن ایفا کرده. شاید جدایی این طراح زبده از هوآوی، دیگر کمپانی های چینی را به این امر واقف سازد که برای استفاده از استعدادهای آمریکایی به تمهیدات ویژه ای نیاز خواهند داشت.


منبع:AndroidAuthority

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد