اخبار

آیا تلگرام در زادگاهش فیلتر می شود؟


Telegram 1


«ودوموستی» نشریه معتبر اقتصادی روسیه به تازگی اعلام کرده نهاد نظارت بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباط جمعی دولت پوتین قصد دارد دسترسی به تلگرام را در این کشور مسدود نماید. در همین رابطه کاربران و مدیران تلگرام روسیه از «پاول دوروف» بنیانگذار شبکه پیام رسان مورد بحث خواسته اند تا مانع از انجام این کار شود. 

طبق قوانین روسیه، تمامی ارایه دهندگان خدمات اینترنتی موظف هستند تا پایگاه های داده کاربران روس را در خاک این کشور نگهداری کنند تا احتمال دسترسی غیر مجاز به این اطلاعات از سوی دیگر کشورها به حداقل برسد. ظاهراً مدیران تلگرام تاکنون هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده اند و به همین دلیل، نهاد مورد بحث می تواند دسترسی به تلگرام را مسدود سازد.

البته رایزنی ها در این رابطه هنوز ادامه دارد و مدیران تلگرام فرصت دارند تا در تصمیم خود تجدید نظر نمایند. با این حال در صورتی که با قوانین نظارتی روسیه کنار نیایند، به سرنوشت دیگر پیام رسان ها از جمله وی چت، بلک بری مسنجر، لاین، زیلو، ایمو و غیره در این کشور دچار خواهند شد. گفتنیست سال گذشته لینکدین هم به دلیل ممانعت از انتقال سرورهای خود به خاک روسیه، در این کشور فیلتر شد.

منبع:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد