اخبار

پیکسل آینده گوگل احتمالا نمایشگر خمیده دارد



گوگل پس از معرفی پیکسل خود را برای معرفی نسل دوم این گوشی آماده می‌کند. خبر پیشنهاد این غول آمریکایی به ال‌جی برای سرمایه‌گذاری در بخش نمایشگرهای این شرکت، بازار حدس و گمان‌ها را داغ کرده است. 

چه طرفدار صفحه نمایش‌های خمیده باشید و چه نباشید، باید قبول کرد که این نمایشگرها دارند راه خود را به پرچم‌داران باز می‌کنند. سامسونگ را می‌توان از سر دم داران استفاده از نمایشگرهای خمیده دانست. این شرکت کره‌ای از سال 2014 و پس از معرفی Galaxy Note Edge همواره در نسخه‌هایی از پرچم‌دارانش از صفحه نمایش خمیده استفاده کرده است. با این حال به نظر می‌رسد پس از چند سال، اکنون زمان رقابت واقعی فرا رسیده و شرکت‌های دیگر نیز قصد دارند به این حوزه ورود کنند. گزارشی که اخیرا منتشر شده می‌گوید که پیکسل‌های آینده‌ی گوگل یکی از گوشی‌هایی هستند که چنین نمایشگرهایی دارند.

پیش از این به اطلاعتان رساندیم که گوگل قصد دارد با سرمایه‌گذاری 880 میلیون دلاری در بخش نمایشگرهای ال‌جی، تامین نمایشگرهای OLED برای پرچم‌دار آینده‌اش را تضمین کند. اما یک نکته‌ی کوچک ولی حیاتی در این سرمایه‌گذاری وجود دارد: گوگل در این قرارداد خواهان پنل‌های OLED منعطف است و این مسأله شانس برخورداری نسل بعدی پیکسل از نمایشگرهای خمیده را افزایش داده است.

یک نکته‌ی قابل ذکر در مورد این خبر وجود دارد و آن این است که گرچه گوگل علاقه‌اش به سرمایه‌گذاری در این بخش از شرکت ال‌جی را اعلام کرده است، اما ال‌جی گفته‌ که در حال حاضر مشغول بررسی تمامی جوانب این پیشنهاد است. بنابراین این امکان وجود دارد که چنین قراردادی هرگز مرحله‌ی امضا نرسد. علاوه بر این سرمایه‌گذاری در یک شرکت مطلقا به معنی سفارش تولید یک محصول نیست. مطمئنا اگر این همکاری نهایی شود و حتی از پنل‌های OLED در محصولات گوگل استفاده نشود، این شرکت باز هم می‌تواند سود خوبی از این مشارکت ببرد.

پیکسل حدود 6 ماه پیش به عنوان اولین گوشی هوشمندی که گوگل تماما طراحی آن را خود انجام داده، معرفی شد و منطقی است که فکر کنیم گوگل اکنون در حال آزمایش نسخه‌های اولیه نسل بعدی پیکسل است. این بدان معناست که اگر قرار باشد سرانجام صفحه نمایش OLED به پیکسل بیاید، بسیار بعید به نظر می‌رسد که در Pixel 2 شاهد این نوع صفحه نمایش باشیم.



با این وجود و با در نظر گرفتن جوی که در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد، صفحه نمایش‌های خمیده از قابلیت‌های محبوب شرکت‌ها محسوب می‌شود. سامسونگ نیز با معرفی گلکسی اس 8 تنها در یک نسخه با صفحه نمایش خمیده، رسما اعلام کرده که پرچم‌دارانش به سمت چنین نمایشگرهایی خواهند رفت و به نظر می‌رسد شرکت‌های دیگر نیز قصد دارند به این سمت و سو حرکت کنند. در مورد آیفون 8 و برخورداری آن از نمایشگر خمیده نیز شایعاتی منتشر شده است، بنابراین دور از انتظار نیست که گوگل بخواهد هر چه زودتر و پیش از اینکه بازار از محصولاتی با چنین نمایشگرهایی اشباع شود، به این عرصه وارد شود.

با اینکه شرکت‌های مختلف طرفدار صفحه نمایش خمیده هستند، اما مصرف‌کنندگان چندان موافق این نمایشگرها نیستند که یکی از علت‌های آن شکننده‌تر بودن نمایشگرهای خمیده در زمانی است که گوشی از دست به زمین می‌افتد. در بهترین حالت ممکن گوگل احتمالا برای نکسوس بعدی دو نسخه، یکی با نمایشگر خمیده و یکی با نمایشگر معمولی، مانند Galaxy S7، عرضه می‌کند. با تمام این احتمالات اگر ال‌جی تصمیم بگیرد که پیشنهاد گوگل را قبول نکند، این سوال مطرح می‌شود که آیا گوگل می‌تواند خیلی زود یک سازنده دیگر برای OLED منعطف پیدا کند یا نه. بنابراین در حال حاضر تمامی موارد فوق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نظر شما در مورد نمایشگر خمیده چیست؟ موافق آن هستید یا نمایشگرها معمولی را ترجیح می‌دهید؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد