بررسی

نقد و بررسی کامل HP Elite x3


HP-Elite-x3-Test


مدت زمان نسبتا کوتاهی از عرضه ی گوشی منحصر به فرد ویندوزی کمپانی اچ پی می گذرد و این دستگاه توانسته راه خود را به بازار برخی از کشور ها باز کند. به گفته ی این کمپانی، HP Elite x3 یک دستگاه با محوریت کسب و کار می باشد و با قابلیت های خاص و بی نظیر خود می تواند اهالی این بخش از جامعه را به خود جذب کند. با این حال، HP Elite x3 یک گوشی هوشمند است و کاربران معمولی زیادی نیز به آن علاقه مند هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی این دستگاه بپردازیم. 

مدت ها بود که بازار ویندوز فون، گوشی ویندوز فونی جذاب و قابل توجهی را به خود ندیده بود. در سال گذشته، مایکروسافت پرچمداران جدید خود لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ XL، را معرفی کرد، اما این دستگاه ها ویژگی های زیاد و قابل توجهی را در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار نداشتند. پس از عرضه ی این دستگاه های جدید لومیا، این شرکت تصمیم گرفت که این مجال را در اختیار دیگر تولید کنندگان قرار دهد و آن ها گوشی های ویندوز فونی خود را بسازند. اما چیزی که اتفاق افتاد جالب بود: دسته ای از دستگاه های ویندوز فونی جدید از برخی از تولید کنندگان که بسیاری از مردم احتمالا هرگز نام آن ها را هم نشنیده بودند! اما در این مدت، بازار ویندوز فون برخی از دستگاه های واقعا جالبی را نیز به خود دید، که از برجسته ترین آن ها می توان به VAIO Phone Biz و NuAns Neo اشاره کرد. در این میان، موضوع آزار دهنده این بود که بسیاری از این دستگاه ها برای خرید در ایالات متحده و یا اروپا در دسترس قرار نگرفتند.

از طرفی دیگر، کمپانی HP، تولید کننده ی معروف و قدیمی رایانه های شخصی، کار بر روی دستگاه ویندوز موبایل خود را آغاز کرد. عرضه ی دستگاه این شرکت در ایالات متحده در اواخر این ماه آغاز خواهد شد – و نه، آن یک دستگاه ضعیف و معمولی نیست، گوشی های ویندوز فونی کمپانی های شخص ثالث دیگر را فراموش کنید! ما در واقع در مورد HP Elite x3 صحبت می کنیم، یک دستگاه قدرتمند که (تقریبا) همه چیز هایی که شما ممکن است در یک گوشی هوشمند مدرن به آن نیاز داشته باشید را ارائه می دهد. این دستگاه شامل مواردی مانند جدید ترین پردازنده و جدید ترین ویژگی های امنیتی بایومتریک است – در واقع HP در Elite x3 سنگ تمام گذاشته و هر چیزی را که فکرش را بکنید قرار داده است. و این دقیقا همان چیزیست که باعث شده این دستگاه به یک گوشی ویندوز فونی ویژه تبدیل گردد. اما آیا این دستگاه ۷۹۹ دلار ارزش دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم.



طراحی

hp-elite-x3-review-1


هنگامی که به بخش طراحی رجوع می کنیم، واقعا در بازار دستگاه های ویندوز موبایل چیز خاص و قابل توجهی را نمی یابیم. کمپانی NuAns اخیرا گوشی Neo را با طراحی منحصر به فردی راهی بازار کرده است، اما به طور کلی، گوشی های ویندوزی عمدتا از لحاظ طراحی ساده و خسته کننده هستند. البته، مایکروسافت مدت ها قبل با ارائه ی گوشی های لومیا در رنگ های متنوع، جذابیت خوبی رو ایجاد کرده بود ولی این شرکت اخیرا تولید دستگاه های رنگارنگ لومیا که جلوه ای خاص داشتند را متوقف کرده است. در گوشی Elite x3 از یک پلاستیک مات معمولی به رنگ مشکی در پشت دستگاه استفاده شده است. شما در پشت دستگاه یک لوگوی HP بسیار ساده را نیز مشاهده می کنید. از جلو، HP Elite x3 به لطف اسپیکر های تعبیه شده در پایین دستگاه، بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد. این اسپیکر طراحی دستگاه را بسیار زیبا و متفاوت ساخته است. می توان گفت اگر HP در این دستگاه تنها از اسپیکر های رایج که در پشت دستگاه قرار می گیرد، استفاده کرده بود، نیمی از جذابیت این دستگاه کم می شد.

با در دست گرفتن Elite x3 احساس خوبی خواهید داشت، اما قاب پلاستیکی مشکی آن باعث می شود دستگاه کمی ارزان قیمت به نظر برسد.

Elite x3 در دست احساس خوبی را انتقال می دهد، هر چند نمی توان گفت که فوق العاده است. پلاستیک مات مشکی رنگ استفاده شده در آن حس ارزان قیمت بودن را القا کرده و همچنین به سادگی اثر انگشت را به خود جذب می کند. بهتر بود HP برای پشت دستگاه از پلی کربنات استفاده می کرد، شبیه به آن چه که مایکروسافت برای بسیاری از دستگاه های لومیا خود انجام داده است. مطمئنا، پلی کربنات نیز احساس لوکس بودن را نخواهد داشت، اما حداقل بسیار بهتر از پلاستیک معمولی است.

موردی که ما واقعا در مورد طراحی Elite x3 دوست داریم، محل قرار گیری اسکنر اثر انگشت است، زیرا این محل برای انگشتان بسیار در دسترس است. از سوی دیگر، محل قرار گیری دکمه های تنظیم صدا و پاور می تواند کمی آزار دهنده باشد. این دکمه ها بسیار نزدیک به یکدیگر قرار داده شده اند و احتمال این که شما برای باز کردن قفل گوشی به جای دکمه ی پاور دکمه ی افزایش صدا را بزنید، بسیار زیاد است.


Elite x3 مقاوم در برابر آب است و همچنین به راحتی می تواند از سقوط از ارتفاع ۱ متر جان سالم به در ببرد!


elite-x3-water


از نظر ساخت، کمپانی HP با Elite x3 کار فوق العاده ای را انجام داده است. طراحی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، کیفیت ساخت بالای این دستگاه را نشان می دهد. این دستگاه بسیار مستحکم است و به راحتی می تواند بدون آسیب دیدگی از ارتفاع ۱ متری سقوط کند. آن را با گلکسی اس ۷ یا آیفون مقایسه کنید!

در هنگام خرید Elite x3، شما احتمالا به دلیل طراحی آن، از خرید منصرف خواهید شد. طراحی Elite x3 برای دستگاهی با این قیمت هیچ چیز قابل توجهی ندارد، و فقط می توان گفت خوب است – البته اشتباه برداشت نکنید، دستگاه در هنگام در دست گرفتن واقعا احساس راحتی خوبی را ارائه می کند، اما پلاستیک استفاده شده در پشت، احساس ارزان قیمت بودن را القا می کند.


صفحه نمایش

hp-elite-x3-review-2


صفحه نمایش های گوشی های هوشمند این روزها کاملا شبیه به یکدیگر هستند، بسیاری از دستگاه ها شامل صفحه نمایش های AMOLED معمول می باشند و در صفحه نمایش بیش تر گوشی های هوشمند جدید، تقریبا هیچ چیز تعجب آوری وجود ندارد. به طور مشابه، HP Elite x3 مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ ۵.۹۶ اینچی است. این صفحه نمایش از نوع AMOLED با رزولوشن WQHD می باشد، که همان چیزیست که از یک گوشی هوشمند رده بالا انتظار می رود. صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچی Elite x3، رنگ های روشن و خوبی را تولید می کند و زاویه ی دید صفحه نمایش نیز بسیار عالی می باشد. به زبان ساده، ویندوز ۱۰ موبایل در Elite x3 بسیار مجلل و زیبا به نظر می رسد – البته زمانی که زیر نور خورشید قرار نگرفته باشید.

مشاهده ی صفحه نمایش HP Elite x3 در زیر نور خورشید واقعا دشوار است، و این قطعا موضوعی است که ما از یک دستگاه رده بالا انتظارش را نداشتیم. صفحه نمایش در زیر نور خورشید به اندازه ی کافی روشن نیست و اگر شما از دستگاه های رده بالای لومیا اخیر استفاده کرده باشید، به خوبی متوجه تفاوت خواهید شد. همچنین، اگر شما پیش از این از یک دستگاه لومیا با فناوری ClearBlack display استفاده کرده باشید، صفحه نمایش HP Elite x3 می تواند شما را کمی آزار دهد، زیرا رنگ های مشکی در این دستگاه کاملا عمیق نیستند و کمی عجیب به نظر می رسند.


ویندوز ۱۰ موبایل در برخی از موارد، از فضای بزرگ صفحه نمایش به اندازه ی کافی بهره برداری نکرده است.


HP همچنین در HP Elite x3 از قابلیت دبل تپ برای بیدار کردن دستگاه استفاده کرده است، اما این دستگاه از ویژگی گلنس (Glace Screen) پشتیبانی نمی کند. با این که ویژگی گلنس مختص لومیا نیست، ولی می بینیم که Elite x3 به این قابلیت مجهز نگشته است. صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچی استفاده شده در Elite x3 به دلیل بهره گیری نه چندان مناسب ویندوز ۱۰ موبایل از آن، تا حدودی بی استفاده مانده که این موضوع واقعا آزار دهنده است. به عنوان مثال، نتایج جستجو در استور ویندوز تنها ۴ اپلیکیشن را در هر صفحه نمایش می دهد و مقدار زیاد از فضا خالی و بی استفاده می ماند. مایکروسافت به آسانی می تواند در این فضا در حدود ۱۰ اپلیکیشن را جای دهد، اما این مورد تا کنون اتفاق نیفتاده است. به طور مشابه، کرتانا هنوز هم برای بهره گیری از صفحه نمایش های بزرگ تنظیم و متناسب نشده است و مقدار کمی فضای خالی بر روی صفحه نمایش وجود دارد. با این حال، صفحه ی استارت ویندوز ۱۰ موبایل بر روی صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچی این دستگاه واقعا زیبا به نظر می رسد و حالت کار با یک دست در ویندوز ۱۰ موبایل برای چنین دستگاهی می تواند مفید و کاربردی باشد، به خصوص اگر شما دست های کوچکی داشته باشید.

می توان گفت HP اساسا کار خود را در بخش صفحه نمایش Elite x3 تا حدودی خوب انجام داده، اما مشکل صفحه نمایش، ضعف آن در فضای باز است. از همه مهم تر، عدم وجود یک صفحه نمایش ClearBlack و قابلیت گلنس می تواند برای کاربر آزار دهنده باشد. علاوه بر این، ویندوز ۱۰ موبایل هنوز نمی تواند از صفحه نمایش بزرگ به طور کامل استفاده کند، و این چیزیست که مایکروسافت باید در آینده ای نزدیک به آن رسیدگی کند.


کانتینیوم

hp-elite-x3-review-3


در بیش تر آگهی های تبلیغاتی Elite x3، یکی از ویژگی های کلیدی که HP در مورد آن صحبت می کند، کانتینیوم است. اگر با این قابلیت آشنایی ندارید، کانتینیوم اجازه می دهد تا کاربران با اتصال گوشی خود به یک نمایشگر خارجی، از آن به عنوان یک کامپیوتر شخصی استفاده کنند. وقتی اتصال برقرار شد، کاربران می توانند همچنین از یک ماوس و صفحه کلید خارجی برای کنترل سیستم عامل استفاده کنند، که بر روی نمایشگر خارجی تجربه ای شبیه به دسکتاپ را ارائه خواهد داد. به عنوان مثال، اگر شما بر روی کامپیوتر شخصی ویندوز ۱۰ خود  از اپلیکیشن هایی مانند Outlook Mail & Calendar یا Skype Preview استفاده می کنید، شما به لطف کانتینیوم، تجربه ای مشابه را در گوشی خود به دست خواهید آورد. این قابلیت یکی از ویژگی های بسیار عالی و کاربردی می باشد که شما می توانید آن را بر روی دیگر دستگاه های ویندوز ۱۰ موبایل، مانند لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰ XL، ایسر Liquid Jade Primo، و حتی NuAns Neo پیدا کنید. کانتینیوم بر روی Elite x3 از نظر عملکرد کاملا چشمگیر و قابل توجه است. سوئیچ بین اپلیکیشن ها بسیار سریع و روان است و لگ ها و کُندی های زیادی که شما ممکن است در برخی از دستگاه های دیگر مانند لومیا ۹۵۰ XL تجربه کنید، وجود ندارد. در طول تست ما، عملیات چند وظیفگی (مولتی تسک) بسیار ساده و سریع انجام می گرفت.

برای آزمایش قدرت Elite x3، ما ۱۰ اپلیکیشن یونیورسال ویندوز، از جمله ۳ صفحه ی وب بر روی مایکروسافت اج را اجرا کردیم. ما در حالت کانتینیوم به ویرایش صفحات گسترده ی اکسل، مرور ردیت با استفاده از اپلیکیشن Readit، مرور توییتر، چک کردن پیش بینی آب و هوا و خواندن ایمیل ها پرداختیم. و حدس بزنید چه اتفاق افتاد؟ Elite x3 بدون هیچ مشکل و کُندی تمام این وظایف را مدیریت کرد. همچنین مایکروسافت اج بر روی Elite x3 به صورت شگفت آوری خوب اجرا می شود و قادر است وب سایت هایی با منابع سنگین را بسیار سریع بارگذاری کند (البته انتظار نداشته باشید که این مرورگر وب سایت ها را به همان سرعتی که کامپیوتر شما بارگذاری می کند، بارگذاری کند).


Processed with VSCO with hb1 preset


چیزی که باید آن را ذکر کنیم، این است که HP به همراه Elite x3 یک پک کسب و کار نیز ارائه می کند، که در آن یک داک کانتینیوم قرار دارد، اما همچنین شما می توانید آن را به طور جداگانه نیز خریداری نمایید. HP این وسیله را Desk Dock می نامد که یک داک واقعا عالی و کاربردی می باشد. برای استفاده از Desk Dock، شما باید آن را به یک منبع انرژی خارجی متصل کنید که از جهتی خوب و از جهتی بد است. اولا شارژر Desk Dock کاملا بزرگ است – تقریبا هم اندازه ی یک شارژر لپ تاپ. دوما، Desk Dock می تواند Elite x3 شما را در هنگامی که از کانتینیوم استفاده می کنید شارژ کند، که قطعا یکی از ویژگی های بسیار خوب آن است. چیزی که ما در مورد Desk Dock دوست نداشتیم، عدم وجود پورت HDMI بود – HP شامل یک DisplayPort است که شما باید برای اتصال به یک نمایشگر خارجی از آن استفاده کنید. عدم وجود پورت HDMI خیلی عجیب است، به خصوص با توجه به این حقیقت که بسیاری از ما هنوز یک مانیتور داریم که از HDMI استفاده می کند.

در حال حاضر، تنها مشکل مهمی که با کانتینیوم در Elite x3 وجود دارد این است که دستگاه واقعا به سرعت بسیار گرم می شود. اگر شما در حدود ۱۰ اپلیکیشن و یا بیش تر را به طور همزمان اجرا کنید، احتمالا این مشکل را تجربه خواهید کرد. در هنگام تحت فشار قرار دادن، دستگاه به شکل نگران کننده ای داغ می گردد – به همین جهت، می توان گفت که شما نمی توانید بیش از ۵ اپلیکیشن را به طور همزمان در حالت کانتینیوم اجرا کنید.

کانتینیوم همچنین دارای برخی از مشکلات و مسائل خاص خود نیز می باشد که البته به Elite x3 ربط ندارد. بیش از یک سال از معرفی کانتینیوم توسط مایکروسافت گذشته است، و از آن به بعد، ما هنوز هیچ به روز رسانی بزرگی در رابطه با این ویژگی کلیدی بزرگ ویندوز ۱۰ موبایل ندیده ایم که واقعا بسیار نا امید کننده است. به عنوان مثال، این قابلیت هنوز فاقد پشتیبانی از تقسیم صفحه نمایش است. کانتینیوم توانایی این را دارد که بسیار کامل تر شود و واقعا امیدواریم که مایکروسافت بر روی آن کار کند تا بیش از پیش کاربردی شود.

قابلیت کانتینیوم واقعا جالب توجه است – این ویژگی عملکرد بسیار سریعی دارد، ولی فشار زیاد بر روی آن باعث گرم شدن غیر عادی دستگاه می شود. عدم وجود پورت HDMI بر روی Desk Dock نیز کمی آزار دهنده است، ولی قابلیت خوب آن، شارژ کردن دستگاه در حالت کانتینیوم می باشد.


عملکرد

hp-elite-x3-review-4


در رابطه با عملکرد و کارایی، بیش تر دستگاه های ویندوز فونی رده بالا کاربر را نا امید نمی کنند. و این مورد برای Elite x3 نیز وجود دارد. در واقع، این دستگاه، سریع ترین ویندوز فونی است که ما تا به امروز تجربه کرده ایم. پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۰ در Elite x3 قادر است اپلیکیشن ها را فورا اجرا کند، و به لطف حافظه ی رم ۴ گیگابایتی، سوییچ بین اپلیکیشن ها بدون مشکل انجام می شود. به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ موبایل نیز در این دستگاه به خوبی اجرا می شود – تمام انیمیشن ها روان هستند و همه چیز واقعا سریع به نظر می رسد. حتی اپلیکیشن های پورت شده از iOS، مانند فیس بوک، در این دستگاه روان هستند. نیازی به گفتن نیست، سوییچ بین اپلیکیشن ها در Elite x3 نیز بسیار سریع صورت می گیرد. شما می توانید شروع به مرور یک وب سایت، باز کردن ایمیل خود و ویرایش یک سند ورد کنید – و زمانی که شما بین این اپلیکیشن ها سوییچ کنید، هیچ گونه تاخیری را متوجه نخواهید شد.


به لطف اسنپ دراگون ۸۲۰،  Elite x3 در اکثر موارد بسیار سریع است.


البته ممکن است Elite x3 در برخی از موارد نیز کُندی هایی داشته باشد که این موضوع در بیش تر گوشی های هوشمند موجود، مشاهده می شود. شایان ذکر است که عملکرد دستگاه ممکن است در ابتدا که گوشی را از جعبه خارج می کنید خیلی قابل توجه و عالی نباشد، اما هنگامی که شما تمام به روز رسانی های موجود را دریافت کنید، همه چیز خیلی سریع تر خواهد شد. HP Elite x3 در حال حاضر بسیار سریع است، ولی اگر مایکروسافت تمرکز خود را بر روی بهبود عملکرد ویندوز ۱۰ موبایل بگذارد، این دستگاه می تواند از این هم سریع تر شود.

HP Elite x3 بدون شک یکی از سریع ترین دستگاه های ویندوز ۱۰ موبایل تا کنون است. عملکرد این دستگاه ممکن است به طور محسوس و قابل چشمگیری بهتر از لومیا ۹۵۰ XL نباشد، اما هنوز هم بهتر از تمام دستگاه های ویندوز فون دیگر می باشد. به ازای پرداخت ۶۹۹ دلار، شما دقیقا همان چیزی که انتظارش را داشتید را تحویل می گیرید: یک دستگاه ویندوز موبایل سریع که می تواند وظایف مختلف را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند.


دوربین

hp-elite-x3-review-5


بسیاری از دستگاه های ویندوز فونی مجهز به دوربین های بسیار عالی هستند. مایکروسافت در این زمینه در گوشی های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ XL خود سنگ تمام گذاشته است، البته پیش از این نیز بیش تر دستگاه های لومیا به همین خاطر شهرت داشته اند. از سوی دیگر، HP Elite x3 اصلا دوربین چشمگیری ندارد به عنوان یک گوشی رده بالا، شما را تا حدودی نا امید خواهد کرد.

به طور کلی می توان گفت که دوربین HP Elite x3 تصاویر ضعیفی را ثبت می کند. تصاویر گرفته شده جزئیات زیادی را ندارند و هنگامی که بر روی تصویر زوم می کنید به ضعف آن بیش تر پی می برید. همچنین رنگ ها در تصاویر خوب نیستند و درتصاویر نویز وجود دارد. حتی با فعال بودن حالت HDR، دوربین Elite x3 باز هم نمی تواند خودنمایی کند.

تصاویر گرفته شده با Elite x3 در نور کم نیز عالی نیستند. هنگامی که با یک دستگاه مانند لومیا ۹۵۰ XL مقایسه انجام گیرد، دوربین Elite x3 شما را نا امید و سر افکنده خواهد کرد. تصاویر روشنایی کافی ندارند و جالب به نظر نمی رسند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، عکس های گرفته شده توسط Elite x3 به نظر نمی آید که با یک گوشی رده بالا گرفته شده باشند – بیش تر به نظر می رسد که این تصاویر با یک گوشی اندروید میان رده گرفته شده باشد. دوربین HP Elite x3 ممکن است گاهی اوقات در هنگام تلاش برای فوکوس خودکار سرعت کافی نداشته باشد و همچنین در بسیاری از اوقات عملیات فوکوس کردن با شکست همراه است.

ضبط ویدیو با دوربین عقب Elite x3 در اکثر موارد مطلوب است. کیفیت صدا در ویدیو ها عالی می باشد و کیفیت ویدیو نیز به اندازه ی کافی مناسب و معقول است. با این حال، مشکل فوکوس خودکار در این بخش نیز وجود دارد که واقعا آزار دهنده است. بدیهی است که کمپانی HP می تواند با به روز رسانی firmware مشکل را رفع کند، بنابراین امیدوار هستیم که در آینده ای نزدیک این موضوع حل شود.

از سوی دیگر، دوربین جلوی Elite x3 نیز خیلی عالی نیست – اما در کل زیاد بد هم نیست. سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده در این دستگاه می تواند عکس های سلفی خوبی را در شرایط نوری مناسب ثبت کند. همچنین دوربین جلوی Elite x3 می تواند ویدیو هایی با کیفیت خوب و صدای عالی ضبط کند، که برای مشتریان کسب و کار بسیار حائز اهمیت است.

در حال حاضر، ما HP را به خاطر استفاده از یک دوربین عقب در حد متوسط در Elite x3 سرزنش نمی کنیم. این شرکت با این دستگاه مشتریان تجاری را هدف قرار داده است – و اگر عادلانه داوری کنیم، برای اکثر کسب و کارها دوربین گوشی های هوشمند اهمیت چندانی ندارد. برای مشتریان تجاری دوربین جلو می تواند مهم باشد، که HP در این زمینه مناسب عمل کرده است. تقریبا همه چیز Elite x3 کامل است، مگر این که شما دوربین گوشی هوشمند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد که در این صورت گوشی ویندوزی HP شما را نا امید خواهد کرد.


امنیت

hp-elite-x3-review-6


امنیت یکی از بخش های مهم در Elite x3 می باشد. توجه داشته باشید که این دستگاه با هدف کسب و کار برای صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده و امنیت واقعا برای این دسته از مشتریان بسیار مهم است. شرکت HP، گوشی Elite x3 را به یک اسکنر عنبیه و یک اسکنر اثر انگشت مجهز کرده است که به شما اجازه می دهد از تمام اطلاعات خصوصی خود در این دستگاه محافظت کنید. اجازه دهید در ابتدا در مورد اسکنر عنبیه صحبت داشته باشیم. در حال حاضر شما ممکن است بدانید که اسکنر عنبیه هنوز خیلی سریع نیست. مایکروسافت اسکنر عنبیه را در لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ XL خود نیز قرار داده بود که این اسکنر بر روی آن دستگاه ها نیز خیلی سریع نیست. به تازگی، سامسونگ نیز در گلکسی نوت ۷ از اسکنر عنبیه استفاده کرده است که بر روی آن دستگاه هم سرعت بالایی ندارد. به طور مشابه، اسکنر عنبیه در Elite x3 نیز سریع نیست، اما قطعا کاملا ایمن است. برای این که تجربه ی باز کردن قفل دستگاه کمی بهتر شود، HP دستگاه خود را به یک پیش نمایش دوربین مجهز کرده است و هنگامی که شما برای باز کردن قفل Elite x3 تلاش می کنید، با نشان دادن یک پیش نمایش از اسکنر عنبیه همه چیز را برای شما آسان تر می کند. علاوه بر این، این دستگاه همچنین شامل سیستم ضد جعل عنبیه است که از دستگاه در مقابل تلاش های مشکوک محافظت می کند.


اسکنر اثر انگشت و عنبیه بر روی Elite x3 بسیار خوب هستند، اما آن ها خیلی سریع نیستند.


جای تعجب ندارد که اسکنر اثر انگشت در Elite x3 نسبت به اسکنر عنبیه سریع تر است و بسیار سریع راه اندازی می گردد. مشابه اسکنر اثر انگشت سایر گوشی ها، Elite x3 به شما اجازه می دهد اثر انگشت های متعددی که می توانند گوشی را باز کنند را اضافه کنید. از لحاظ سرعت، اسکنر اثر انگشت Elite x3 زیاد قابل توجه و شگفت انگیز نیست. اسکنر اثر انگشت در Elite x3 در حدود ۲ الی ۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا قفل گوشی را باز کند. البته، اسکنر این دستگاه زیاد هم کُند نیست، اما اگر شما آن را با برخی از گوشی های هوشمند جدید موجود در بازار مقایسه کنید، تفاوت هایی مشاهده خواهید کرد. برای مثال، اسکنر اثر انگشت وان پلاس ۳ می تواند قفل دستگاه را فورا باز کند. در نهایت شما احتمالا اسکنر عنبیه را غیر فعال خواهید کرد، زیرا اسکنر اثر انگشت بسیار دقیق تر و سریع تر است.


حفاظت اطلاعات ویندوز در Elite x3 دقیقا همان چیزیست که اهالی کسب و کار به آن نیاز دارند.


HP همچنین قابلیت حفاظت اطلاعات ویندوز (که قبلا به عنوان حفاظت از داده های سازمانی شناخته می شد) را نیز به کار برده است. این ویژگی اغلب برای مشتریان کسب و کار استفاده می شود و طراحی شده تا از فاش شدن تصادفی اطلاعات جلوگیری و امنیت اطلاعات شخصی شما تامین گردد. بر اساس اظهارات HP، حفاظت اطلاعات ویندوز به تجربه ی کاربری شما صدمه نمی زند و سیستم عامل به طور خودکار داده هایی که از منابع سازمانی می آیند را رمز گذاری می کند. شایان ذکر است که حفاظت اطلاعات ویندوز در به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس قرار گرفته است، بنابراین شما هنگامی که Elite x3 را از جعبه خارج می کنید وجود نخواهد داشت – بنابراین برای در دسترس قرار گرفتن این ویژگی، باید دستگاه خود را به روز رسانی کنید.

HP Elite x3 قطعا یک انتخاب خوب برای اهالی کسب و کار که به دنبال یک گوشی هوشمند امن هستند، می باشد. HP این دستگاه را به یک اسکنر اثر انگشت که به اندازه ی کافی سریع است و یک اسکنر عنبیه که می تواند در مواردی مفید باشد، مجهز کرده است. اسکنر اثر انگشت در Elite x3 خیلی سریع نیست، ولی با توجه به این که این دستگاه اولین گوشی ویندوزیست که به اسکنر اثر انگشت مجهز شده است، در اکثر موارد عملکرد نسبتا خوبی دارد. قابلیت حفاظت اطلاعات ویندوز نیز در بسیاری موارد برای مشتریان کسب و کار بسیار کاربردی خواهد بود.


باتری

hp-elite-x3-review-battery


این روزها عمر باتری یکی از موارد مهم گوشی های هوشمند به شمار می رود. بیش تر گوشی های هوشمند امروزی، عمر باتری چشمگیری ندارند و این موضوع به این خاطر است که اکثر شرکت ها بر روی نازک تر کردن گوشی های هوشمند خود تمرکز کرده اند. از سوی دیگر، HP یک باتری ۴۱۵۰ میلی آمپر ساعتی غول پیکر در Elite x3 استفاده کرده است که بیش از آن چیزیست که شما به طور معمول بر روی بیش تر دستگاه های رده بالا مشاهده می کنید. به عنوان مثال، گلکسی نوت ۷ دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، آیفون ۶ اس پلاس دارای یک باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی و لومیا ۹۵۰ XL دارای یک باتری ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی می باشد. به لطف باتری ۴۱۵۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده در Elite x3، شما می توانید با استفاده ی متوسط از دستگاه، در حدود ۱.۵ روز از شارژ کردن بی نیاز شوید. وظایف معمول مانند پاسخ دادن به ایمیل، مرور وب و مرور توییتر باید به راحتی به شما اجازه ی استفاده از دستگاه به مدت یک روز و نیم را بدهد. البته هنگامی که شما فشار زیادی به آن وارد کنید و از دستگاه به شدت استفاده کنید، باتری دستگاه ممکن است در کم تر از ۲۴ ساعت نیز به اتمام برسد.

شاید شما تعجب کنید، ولی کانتینیوم عمر باتری را در حد بسیار کمی کاهش می دهد. همان طور که قبلا اشاره شد، Desk Dock برای کانتینیوم می تواند Elite x3 را در حالی که شما از آن استفاده می کنید، شارژ کند، که واقعا عالی است.

HP همچنین در گوشی خود موارد معمول مانند شارژ سریع و شارژ بی سیم را نیز قرار داده است و هر دوی آن ها در Elite x3 درست مانند بیش تر گوشی های هوشمند دیگر، به خوبی کار می کنند. در مجموع، ما هیچ شکایتی در مورد عمر باتری Elite x3 نخواهیم داشت: این دستگاه به راحتی می تواند بیش از یک روز شارز نگه دارد، شارژ سریع بسیار خوب است و قابلیت شارژ شدن دستگاه توسط Desk Dock در هنگام استفاده از کانتینیوم بسیار مفید است.


سایر موارد

hp-elite-x3-review-7


HP در ساخت Elite x3 تلاش های زیادی کرده است و هنگامی که ما به چیز های کوچک تر بر روی دستگاه توجه می کنیم، به آن ها پی خواهیم برد. در ابتدا اجازه دهید در مورد اسپیکر قرار گرفته در جلوی دستگاه صحبت کنیم. HP از یک اسپیکر Bang & Olufsen در جلوی Elite x3 استفاده کرده است، که این اسپیکر به اندازه ی کافی مناسب و مطلوب است. کیفیت صدای تولید شده توسط این بلندگو بسیار عالی و همچنین بلند نیست که ممکن است برای برخی از کاربران کمی نا امید کننده باشد. اگر صادقانه بگویم، ما کاملا از کیفیت اسپیکر Elite x3 متعجب شدیم – کیفیت آن پایین تر از اسپیکر وان پلاس ۳ است.

در کنار اسپیکر Bang & Olufsen، این شرکت همچنین یک هدفون نیز به همراه Elite x3 قرار داده است، که دیدن این مورد در یک گوشی ویندوز فونی کمی تعجب آور است. بسیاری از اوقات، وقتی که ما یک گوشی جدید خریداری می کنیم، باید یک هدفون شخص ثالث را نیز تهیه کنیم، زیرا آن هایی که به همراه گوشی ارائه می شوند عمدتا کیفیت مناسبی ندارند. حسن اصلی هدفون Elite x3 این است که با هدفون های معمول و متوسط اکثر گوشی های هوشمند متفاوت است.


headphones-1


هدفون Elite x3 در واقع صدایی عالی دارد و همچنین از طراحی شیک و صیقلی در آن استفاده شده است. هدفون این دستگاه شامل یک کابل هدفون پارچه بافت است که از درهم پیچیدن آن جلوگیری خواهد کرد. این هدفون به وضوح شامل هیچ ویژگی خاص و ویژه ای مانند حذف نویز نمی باشد، اما هنوز هم بسیار خوب است و از هدفون های بی کیفیت بیش تر گوشی های هوشمند بازار بسیار بهتر است.


هدفون های Elite x3 در مقایسه با سایر گوشی ها واقعا خوب هستند.


موارد جزئی دیگر مانند کیفیت تماس نیز خوب است و جای نگرانی ندارد. در انتها، باید اشاره کنیم که بسته بندی HP Elite x3 واقعا چشمگیر و جذاب است. پک کسب و کار این دستگاه شامل یک جعبه ی بسیار بزرگ است، ولی همه چیز در این جعبه به بهترین شکل بسته بندی شده اند و یاعث می شود احساس کنید که مبلغ پرداخت شده ارزشش را داشته است. همه چیز از Desk Dock گرفته تا خود گوشی، بسیار خوب قرار داده شده اند.


نتیجه گیری

elite-x3-main-2-1


HP Elite x3 بسته به این که شما آن را به عنوان یک کاربر سازمانی یا مصرف کننده ی عادی خریداری می کنید، می تواند امتیازات مختلفی را کسب کند. برای کاربران کسب و کار، این دستگاه، یک گوشی هوشمند شیک با جدیدترین مشخصات را ارائه می دهد، فوق العاده با دوام است، عمر باتری شگفت انگیزی دارد، دارای ویژگی امنیتی عالیست، دارای قابلیتی منحصر به فرد و خیره کننده در قالب کانتینیوم و WorkSpace است و توسط شرکت ها به طور مداوم پشتیبانی خواهد شد. سیاست ویندوز به عنوان یک سرویس که توسط مایکروسافت در پیش گرفته شده، در بخش موبایل به این معنی است که شرکت ویندوز ۱۰ موبایل را به طور مداوم بهبود خواهد بخشید. هیچ گوشی دیگری وجود ندارد که این ویزگی ها را ارائه کند و این دستگاه توصیه ی خوبی برای خریداران کسب و کار که به دنبال انقلابی در گردش کار خود هستند، می باشد.

برای اهالی کسب و کار، Elite x3 با کانتینیوم، عمر باتری خوب، امنیت بالا و صفحه نمایش بزرگ یک انتخاب ارزشمند است.


برای مصرف کنندگان عادی، مزایای کم تری وجود دارد. HP Elite x3 عملکرد ضعیفی را در برخی از حوزه ها ارائه می دهد، از جمله کیفیت دوربین، کیفیت صفحه نمایش در فضای باز، کیفیت اسپیکر، در دسترس بودن اپلیکیشن و از همه مهم تر ارزش پول پرداختی، به خصوص با تخفیف های عالی که این روز ها برای دستگاه هایی مانند لومیا ۹۵۰ XL در نظر گرفته شده است. مصرف کنندگان به طور کلی به کانتینیوم نیاز ندارند و اصلا به HP Workspace دسترسی ندارند، که همین لوازم جانبی HP قیمت دستگاه را بسیار بالا برده اند.


برای مصرف کنندگان عادی، مزایای خاص و زیادی وجود ندارد.


این اولین تلاش HP در دنیای ویندوز موبایل است. در اکثر موارد، HP کار خود را خوب انجام داده است. این کمپانی یک دستگاه ویندوزی ساخته است که در برخی از موارد از پرچمداران خود مایکروسافت نیز بهتر است، که این موضوع بسیار جالب توجه است. HP در حال حاضر مشغول کار بر روی یکی گوشی ویندوز موبایل دیگر می باشد که مصرف کنندگان عادی را هدف قرار داده است و امیدواریم که در آن، برخی از ویژگی هایی که مصرف کنندگان اهمیت بیش تری به آن ها می دهند را بهبود بخشد. اما اگر شما می خواهید جدید ترین و بهترین گوشی ویندوزی را داشته باشید، HP Elite x3 قطعا ارزش آن را دارد.


نقاط قوت

  • عملکرد خیره کننده
  • عملکرد روان کانتینیوم
  • اسکنر اثر انگشت و اسکنر عنبیه
  • باتری ۴۱۵۰ میلی آمپر ساعتی بزرگ
  • هدفون قابل توجه

نقاط ضعف

  • طراحی مطلوب
  • عملکرد ضعیف صفحه نمایش در زیر نور خورشید
  • ثبت تصاویر ضعیف توسط دوربین و مشکل با فوکوس اتوماتیک
  • صدای نه چندان بلند اسپیکر Bang & Olufsen

نظر شما در مورد HP Elite x3 چیست؟


منبع : MSPOWERUSER

نظرات 1 + ارسال نظر
kingroot apk 1395/12/22 ساعت 16:32

Thank you for bringing more information to this topic for me. I’m truly grateful and really impressed. Really appreciate for your amazing article. Thank you for this valuable information http://appsforsys.com/download-kingroot-apk/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد