اخبار تکنولوژی

احتمال همکاری اپل و مدیاتک برای اضافه کردن شارژ بی‌سیم به آیفون



براساس خبرهای منتشر شده در نشریه Economic Daily چین، اپل از شرکت تایوانی MediaTek درخواست کرده تا چند نمونه از چیپست‌های شارژ بی‌سیم خود را برای استفاده از گوشی‌های آیفون این شرکت ارسال کند. 

براساس خبرهای منتشر شده در نشریه Economic Daily چین، اپل از شرکت تایوانی MediaTek درخواست کرده تا چند نمونه از چیپست‌های شارژ بی‌سیم خود را برای این شرکت ارسال کند. پیش از این نیز گزارش شده بود که اپل اشتیاق زیادی به ساخت ابزارهای جانبی برای شارژ بی‌سیم محصولات خود، از جمله آیفون دارد. علاوه بر مدیاتک، قرار است شرکت‌های NXP و IDT که از بزرگترین تولیدکنندگان صنایع نیمه‌هادی دنیا هستند نیز محصولات مرتبط با تکنولوژی شارژ بی‌سیم خود را برای اپل بفرستند.

سیستم شارژ بی‌سیم مدیاتک از تکنولوژی‌های متفاوتی برای دریافت شارژ پشتیبانی می‌کند. گیرنده‌ی این سیستم که از یک سیم‌پیچ، یک همتا‌ساز شبکه و یک IC تشکیل شده می‌تواند انواع تکنولوژی‌های بی‌سیم استاندارد مانند Qi ،A4WP و PMA را پشتیبانی ‌کند. این سیستم مخصوص مدیاتک به اپل این اجازه را می‌دهد تا بدون هیچگونه نگرانی‌ای درباره سازگاری محصولاتش با شارژرهای بی‌سیم از چیپست‌های مدیاتک در محصولات خود استفاده کند.

در این میان استاندارد A4WP در روش‌های شارژدهی خود از قابلیت‌ها و فاکتورهای مختلفی بهره می‌برد که می‌توان به فاصله بیشتر گوشی با شارژر، آزادی حرکت بیشتر و استفاده چند گوشی از یک شارژر اشاره کرد. در عوض استاندارد Qi و PMA فاکتورهای مختلفی دارند که مانع از استفاده‌ چند دستگاه از یک شارژر یا جابجایی گوشی هنگام شارژ کردن می‌شوند. گوشی‌های آیفون در حال حاضر نیز از شارژرهای بی‌سیمی که توسعه دهندگان جانبی برای آن تولید کرده‌اند بهره می‌برد اما کارایی و کیفیت مورد انتظار را در مقابل هزینه بالا ارائه نمی‌دهند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه تصمیمی در این زمینه اتخاد می‌کند. آیا شارژ بی‌سیم می‌تواند تکنولوژی جدیدی باشد که کاربران را برای خرید آیفون‌های نسل جدید ترغیب کند یا این اخبار در حد همین شایعات باقی می‌مانند؟

نظر شما درباره تکنولوژی شارژ بی‌سیم چیست؟ اگر شما هم تجربه‌ داشتن یک گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم را داشته‌اید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد