اخبار تکنولوژی

مایکروسافت در نهایت آشکار کرد چه تعداد گوشی لومیا در سه ماه دوم ۲۰۱۶ به فروش رسانده است!


Lumia-950-threscreens


مدتی است که مایکروسافت تمایلی به انتشار آمار فروش گوشی های هوشند خود نداشت. ولی در نهایت گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، راهی برای مشخص شدن آمار تعداد فروش گوشی های هوشمند لومیا مایکروسافت در سه ماهه ی مالی گذشته، از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۶، شده است. در سال های گذشته، مایکروسافت در طی اعلام نتایج مالی سه ماهه ی خود به طور مرتب، آمار دستگاه های لومیا را  ذکر می کرد. با فونیوز همراه باشید.  

با این حال، مایکروسافت هنگامی که صورت مالی سه ماهه ی چهارم مالی  ۲۰۱۶ خود را در هفته ی گذشته گزارش کرد، هیچ جزئیاتی در رابطه با این بخش از کسب و کار خود ارائه نکرد.

با این حال، امروز فرم اطلاعات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یک سرنخ در رابطه با این موضوع داده است:

درآمد از بخش گوشی با کاهش ۴.۲ میلیارد دلاری یا ۵۶ درصدی همراه بوده، به طوری که ما در سال مالی ۲۰۱۶ تعداد ۱۳.۸ میلیون گوشی مایکروسافت لومیا (“لومیا”) و ۷۵.۵ میلیون گوشی دیگر به فروش رسانده ایم، که در زمان مشابه در سال مالی ۲۰۱۵، این آمار به ترتیب برابر یا ۳۶.۸ میلیون و ۱۲۶.۸ میلیون فروش بوده است.

ما از گزارش های منتشر شده در گذشته می دانیم که مایکروسافت در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ حدود ۵.۸ میلیون گوشی فروخته است و در ادامه، ۴.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم و ۲.۳ میلیون در سه ماهه سوم سال مالی جاری فروش داشته است. با انجام یک جمع و تفریق ساده، مشخص می شود که مایکروسافت در سه ماهه پایانی خود در سال مالی ۲۰۱۶ (که همان سه ماهه دوم سال، بر اساس تقویم معمولی می شود)، حدود ۱.۲ میلیون گوشی لومیا به فروش رسانده است.

بدیهی است، که ما با کم ترین تعداد فروش در مدت سه ماهه رو به رو هستیم، اما این موضوع جای تعجب زیادی ندارد، زیرا مایکروسافت تلاش کمی برای ترویج گوشی های هوشمند لومیا با ویندوز ۱۰ موبایل کرده است. به احتمال زیاد این افت تا جایی ادامه خواهد داشت که شرکت بخش سخت افزار تلفن همراه خود را رها کند.

نظر شما در مورد این آمار و ارقام چیست؟


منبع : WINDOWSCENTRAL

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد