اخبار خودرو

معرفی بی‌سروصدای مزدا 3 مدل 2017



مزدا در سکوت کامل خبری، فروش فیس‌لیفت mazda 3 مدل 2017 را در ژاپن آغاز کرد. مزدا 3 جدید با همان ظاهری سابق ولی با چند آپشن جدید به بازار آمده است. 

احتمالا برای مزدا آمدن نسخه 2017 کوچک‌ترین سدانش نکته جذابی نبوده است و به همین دلیل ابتدا تصاویرش را رسانه‌ای کرد و بعد بدون اتلاف وقت آن‌را به نمایندگی‌هایش برای فروش سپرد!

مزدا 3 هم‌اکنون سومین نسلش را تجربه می‌کند و از 2013 به‌عنوان مدل 2014 به بازار آمد. مزدا 3 در این نسل برای اولین‌بار پلتفرم فورد را کنار گذاشت و از شاسی اختصاصی اسکای اکتیو ساخت مزدا استفاده کرد. این خودرو همچنین بعد از CX-5 و مزدا 6، سومین محصولی بود که از زبان جدید طراحی مزدا KODO بهره می‌برد.

حالا که سه سال از آمدن سومین نسل مزدا 3 می‌گذرد ژاپنی‌ها دستی به سر و روی آن کشیده‌اند و اولین فیس‌لیفتش را به بازار فرستاده‌اند. البته این فیس‌لیفت فعلا در بازار ژاپن (با نام مزدا اکسلا) فروخته می‌شود و احتمالا تا اواخر تابستان به سایر بازارهای جهانی هم می‌رسد.


در قسمت ظاهری، مزدا 3 مدل 2017 نکته جذاب یا جالبی ندارد که بتوان روی آن مانور داد. در قسمت جلویی خودرو چراغ و چلوپنجره تغییر کرده‌اند و در عقب نیز فقط سپر به‌روز شده است. در کابین مزدا 3 اول از همه با فرمان جدیدش مواجه می‌شوید. سپس داشبورد و پنل جدید درب‌ها توجه‌تان را جلب می‌کند. مزدا همچنین در مدل‌های گرانتر آن ترمز پارک را به امکانات خودرو اضافه کرده و همچنین نمایشگر تمام‌رنگی  HUD را نیز با طراحی جدید و قابلیت‌های بیشتر عرضه کرده است. همچنین روی این مزدا پکیج i-ACTIVSENSE نیز وجود دارد که شامل ویژگی‌های زیر است:

  • TSR یا سیستم تابلوخوان با قابلیت تشخیص علامت‌های سرعت مجاز، ورود ممنوع و ایست
  • چراغ‌های اتولایت و نور بالای اتومات که در سرعت‌های بالاتر از 40 کیلوتربرساعت فعال می‌شود
  • تنظیم اتومات ارتفاع نور چراغ‌های جلو در سرعت‌های بالاتر از 95 کیلومتربرساعت
  • SCBS یا ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص خودروها و موانع. این سیستم برای اولین‌بار قابلیت تشخیص عابرین پیاده را هم دارد و در سرعت‌های 10 تا 80 کیلومتر برساعت فعال می‌شود

در قسمت فنی مهم‌ترین ویژگی مزدا 3 مدل 2017 استفاده از سیستمی با نام G-Vectoring Control یا اختصارا GVC است که می‌تواند گشتاور خروجی پیشرانه را در هر شرایطی تغییر دهد. اما این تنها ویژگی خوب مزدا 3 نیست؛ ژاپنی‌ها همچنین روی آن سیستم i-ACTIV کار گذاشته‌اند که می‌تواند میزان گردش هر چرخ را متناسب با شرایط جاده کنترل کند. 

مدل 2017 مزدا 3 با همان انجین‌های 1.5 لیتری بنزینی و دیزلی مدل 2016 در ژاپن فروخته می‌شود ضمن اینکه انجین 2.2 لیتری دیزلی SKYACTIV-D نیز به لیست پیشرانه‌هایش افزوده شده است. البته مشتریان غیرژاپنی احتمالا انجین 2.5 لیتری 184 اسبی خواهند داشت. بسته به نوع انجین، گیربکس آن 6 سرعته دستی یا اتومات است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد