اخبار

مدل 2017 هوآوی Y3 با پردازنده چهار هسته‌ای معرفی شد



شرکت هوآوی، به‌تازگی از نسخه جدید گوشی هوآوی Y3 II در وب‌سایت رسمی خود در چین رونمایی کرده است و این مدل، با نام هوآوی Y3 2017 وارد بازار می‌شود. 

گوشی جدید هوآوی Y3 یک محصول ارزان‌قیمت است و به همین جهت، مشخصات سخت‌افزاری آن شاید چندان وسوسه‌کننده نباشد. شرکت هوآوی ادعا می‌کند که این مدل، در پنج رنگ آبی، خاکستری، طلایی، صورتی و سفید در دسترس قرار خواهد گرفت. هرچند در حال‌حاضر، به قیمت و زمان عرضه آن اشاره نشده است.

مدل 2017 گوشی هوآوی Y3 از یک نمایشگر 5 اینچی FWVGA با رزولوشن 854 در 480 پیکسل استفاده می‌کند و بدنه آن، دارای انحنا است. در لیست مشخصات منتسب به این مدل آمده است که مدل جدید هوآوی Y3 در دو مدل با دو چیپ‌ست مختلف از مدیاتک عرضه خواهد شد.

یک مدل از چیپ‌ست MT6737M با پردازنده چهار هسته‌ای بهره می‌گیرد و مدل دیگر به تراشه MT6580M مجهز شده است. در نسخه اول، چهار هسته‌ پردازشی Cortex A53 با فرکانس کاری 1.1. گیگاهرتز قدرت پردازشی گوشی Y3 را تامین می‌کند و برای مدل دوم نیز، چهار هسته پردازشی  Cortex A7 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز برای هر هر هسته پردازشی در نظر گرفته شده است. رندر محتوای گرافیکی نیز به کمک پردازشگر گرافیکی Mali T720 صورت می‌گیرد.

با اینکه دو نسخه مختلف از هوآوی Y3 (مدل 2017) از چیپ‌ست‌های مختلفی استفاده می‌کند، حافظه رم و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای آن‌ها یکسان است. هر دو مدل با یک گیگابایت رم ارائه خواهد شد و برای ذخیره‌سازی، تنها 8 گیگابایت فضا در اختیارتان قرار می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی با استفاده از یک حافظه Micro SD تا 32 گیگابایت قابل ارتقا است و از این بابت، چندان مشکل‌ساز نخواهد بود.

مدل 2017 گوشی هوآوی Y3 به یک شاتر 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی مجهز شده است و گشودگی دهانه دیافراگم، f/2.0 است. دوربین اصلی، هم‌چنین از فوکوس خودکار بهره می‌گیرد و یک فلاش LED نیز برای آن در نظر گرفته شده است که عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور را امکان‌پذیر خواهد نمود. برای دوربین سلفی نیز، تنها یک شاتر 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که البته از فلاش LED استفاده نمی‌کند و با توجه به رده‌قیمتی این گوشی، انتظار چندانی هم نباید از دوربین سلفی داشته باشید.

از دیگر قابلیت‎هایی که برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است، می‌توان به حالت Beauty Mode، تصویربرداری Time-Lapse و تصویربرداری پانوراما اشاره کرد. هم‌چنین، می‌توانید برای عکس‌برداری سریع در زمانی‌که نمایشگر گوشی خاموش است، دکمه کاهش صدا را دوبار فشار دهید.

این گوشی که از دو سیم‌کارت به صورت هم‎زمان پشتیبانی می‌کند، با فناوری 4G سازگاری دارد و هم‎چنین یک باتری 2200 میلی‌آمپر ساعت که از قابلیت Ultra Power Saving نیز بهره می‌برد، انرژی لازم برای نمایشگر و پردازنده را تامین خواهد کرد. گوشی جدید هوآوی با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو 6.0 همراه شده است و رابط‌کاربری با پوسته اختصاصی EMUI 4.1 هوآوی شخصی‌سازی شده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد