اخبار

مدیاتک با Helio X20 به رقابت با کوالکام امیدوار است



Helio X20 اولین پردازنده 10 هسته‌ای جهان است و مدیاتک امید دارد تا با این پردازنده بتواند رقابت با کوالکام را وارد فاز جدیدی کند. 

مدیاتک همواره در پی این بوده است تا بتواند راه خود را به‌سوی بازار گوشی‌های هوشمند بالا رده هموار کند؛ اما این کمپانی همیشه زیر سایه کوالکام قرارگرفته است. این کمپانی تایوانی به‌تازگی و با معرفی پردازنده Helio X20 قصد دارد رقابت با کوالکام را وارد فاز جدیدی کند. ایکس 20 تاکنون توانسته است توجهات کمپانی‌های مطرح فعال در بازار گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کند. از پردازنده Helio X20 می‌توان هم درگوشی‌های پرچم‌دار و هم میان رده استفاده کرد.



هلیو ایکس 20 اولین پردازنده 10 هسته‌ای جهان است و با معماری 20 نانومتری ساخته‌شده است. به گزارش وب‌سایت Economic Daily، این پردازنده با برچسب قیمت 20 دلاری روانه بازار می‌شود که در مقایسه با سایر پردازنده‌های هم‌رده بازار، قیمتی مقرون‌به‌صرفه است.

همان‌طور که پیش‌تر هم در جی اس ام خواندید، کمپانی کوالکام چندی پیش از دو پردازنده 660 و 630 رونمایی کرد. این پردازنده‌ها بر پایه معماری 14 نانومتری ساخته‌شده‌اند و می‌توانند عملکرد بسیار بهینه‌ای را ارائه دهند. به همین خاطر نیز پیش‌بینی می‌شود که مدیاتک برای جذب مشتری بیشتر برای هلیو ایکس 20، قیمت هر واحد پردازنده را کاهش دهد.

 البته مدیاتک برای رقابت با کوالکام باید با تفکر رایج شکلگرفته در افکار عمومی مبنی بر برتری پردازنده‌ای کوالکام نسبت به رقبا نیز مبارزه کند و قطعا مدیاتک برای زدودن این فکر رایج راه سختی راه در پیش خواهد داشت. پیش‌بینی شما چیست؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد