اخبار

نخستین موبایل های مجهز به Quick Charge 4 کوالکام به زودی وارد بازار می شوند



انتظار برای شارژ شدن باتری موبایل، به خصوص زمانی که عجله دارید، بسیار عذاب آور است. حال کوالکام پس از کمی تأخیر، اعلام کرده که طی هفته های آتی یعنی از اواسط سال جاری میلادی، محصولات مجهز به نسل چهارم فناوری شارژ سریع موسوم به Quick Charge 4.0 به دست کاربران خواهند رسید. 

کوالکام می گوید QC 4.0 یکی از سریع ترین فناوری های شارژ در صنعت اسمارت فون به شمار می رود و می تواند 50 درصد از ظرفیت باتری تلفن همراه را در کمتر از 15 دقیقه پر نماید، یا اینکه طی 5 دقیقه شارژ کافی برای مکالمه 5 ساعته را فراهم سازد. این فناوری جدید حدود 20 درصد سریع تر از نسل قبلی یعنی QC 3.0 است که هم اکنون در موبایل های زیادی از جمله محصولات سونی، ال جی، اچ تی سی و موتورولا به کار گرفته شده.


البته کمپانی مورد بحث ادعاهای خود را بر اساس شارژ سریع باتری با ظرفیت 2750 میلی آمپر ساعت اعلام کرده، در حالی که اکنون اکثر موبایل ها به باتری هایی با ظرفیت بالای 3000 میلی آمپر ساعت مجهز شده اند. با این حال فناوری شارژ سریع را می توان یکی از راهکارهای مناسب برای رفع معضل شارژدهی تلفن های همراه به شمار آورد. QC 4.0 از کابل رابط USB-C استفاده می کند که امکان انتقال جریان قوی تری را برای شارژ سریع میسر می سازد. تغییرات نرم افزاری نیز به عملکرد بهتر این فناوری کمک خواهند کرد.
پرچمداران جدید سونی و سامسونگ از فناوری شارژ سریع QC 4.0 کوالکام بی بهره اند

لازم به ذکر است این فناوری برای نخستین بار در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و همزمان با رونمایی از چیپست اسنپدراگون 835 معرفی شد، اما دیدیم که بعضی از موبایل های مجهز به چیپست فوق از جمله اکسپریا اکس زی پریمیوم سونی با QC 3.0 عرضه شدند. حتی گلکسی اس 8 هم با وجود استفاده از اسنپدراگون 835، فناوری شارژ سریع اختصاصی خود سامسونگ را ارائه می کند و از QC 4.0 بی بهره است.

هنوز مشخص نیست نخستین موبایل مجهز به نسخه چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام از سوی چه شرکتی عرضه می شود، اما از آنجا که چیپست های اسنپدراگون 660 و 630 این کمپانی که امروز معرفی شدند نیز از QC 4.0 پشتیبانی می کنند، بنابراین لزوماً نباید منتظر یک پرچمدار باشیم و حتی میان رده ها نیز می توانند از آن استفاده کنند.


منبع:PCWorld

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد