اخبار

دردسر تازه اپل بر سر پتنت ها؛ این بار نوبت Imagination است



چندی پیش گفتیم که کوالکام به عنوان تولید کننده چیپ های مودم آیفون های اپل طبق یک شکایت رسمی مدعی نقض برخی پتنت هایش توسط اپل شده. حال یکی دیگر از شرکای سخت افزاری این شرکت،، یعنی Imagination نیز قصد دارد با استفاده از اهرم پتنت ها تیم کوک و همکارانش را تحت فشار قرار دهد. 

کمپانی اپل چندی پیش اعلام کرد که طی دو سال آینده همکاری طولانی مدت خود با این طراح چیپ های گرافیکی را به پایان می رساند و خود اقدام به تولید پردازشگرهای گرافیکی برای موبایل هایش می نماید. همین مسئله باعث شده تا شرکت انگلیسی مدعی شود که این کار جز با نقض پتنت های متعدد در اختیار آنها ممکن نخواهد بود.

Imagination مدعیست اپل نمی تواند بدون نقض پتنت های آنها چیپ اختصاصی تولید کند

تا امروز هر سال نیمی از درآمد Imagination از طریق همکاری با اپل به دست می آمده، بنابراین قطع همکاری دو شرکت طی دو سال آینده می تواند برای آنها فاجعه بار باشد. نکته عجیب این است که اپل خود یکی از سهامداران عمده طراح چیپ ها به حساب می آید و حتی زمانی احتمال تملک کامل آن توسط ثروتمندترین کمپانی دنیا مطرح شده بود، اما به نظر می رسد تیم کوک و همکارانش دیگرر به چنین گزینه ای فکر نمی کنند.



مقامات Imagination تلاش می کنند اگر هم موفق به منصرف ساختن مدیران اپل از تصمیم خود نشدند، دست کم آنها را قانع سازند تا در برابر داشتن اجازه استفاده از پتنت های این شرکت، درآمدی از فروش آیفون ها کسب کنند.

این مسئله برای کمپانی انگلیسی حکم مرگ و زندگی را دارد. آنها همین حالا و تنها پس از اعلام تصمیم اپل ۶۵ درصد از ارزش سهام خود را در بورس از دست داده اند.


منبع:techcrunch

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد